úterý 10. března 2015

Takový příběh vhodný ke kritice

KONEC AGENTKY

 Je to trochu divný příběh. Proto je o to vhodnější ke kritice. Už jen přečíst si kritiku od známé kritičky M. Fiedlerové (neboli Eliz) stojí za to. Tím pádem si můžete rovnou přečíst i můj příběh o trochu neinteligentní agentce.


            Něco teplého a slizkého se o mě otřelo. Vylekaně jsem zaječela do tmy a odpovědí mi byla ozvěna. Cítila jsem, jak Domira vedle mě ztuhla a pak jsem zahlédla záblesk hněvu v jejích očích, ale to už mě  hrubě strčila, abych pokračovala.
            Tuhle zakrslou blondýnu nebylo radno podceňovat, protože i přes vzhled nevinně vypadající dívky, to byla celkem krutá tyranka.
            A tak jsem se drápala dál tím tmavým kluzkým tunelem a snášela jsem bolestivé šťouchance a dloubance od Dom, která mě z nějakého důvodu nesnášela. Já fakt nevěděla, proč mě nemá v lásce, i když bych to podle ní měla aspoň trochu tušit. Taky říká, že lidi, kteří mají IQ větší než 95, by to rozluštili, než mrknu okem. Zkrátka si myslí, že jsem pro její tým slabý článek, nebo prostě blbá holka. Ale Kier si to nemyslí a Dom ho z nějakého důvodu poslouchá. Proto jsem ještě tady. Ve slizkém tmavém tunelu. Díky Kierovi.
            Ono je dobře, že si myslí, že jsem úplně blbá, protože jsem tajná agentka. A tohle je můj úkol. Sun si myslela, že budu ta nejlepší osoba, která je vhodná pro tenhle úžasný úkol. Tak mi věří, že dokážu lézt tunelem!!! Roth jí to chtěl vymluvit, protože se bál, že bych to zkazila, ale Dali, která mi tenhle super úkol přenechala, se za mě přimluvila, aby mě podpořila. Jsem tak ráda, že vždycky stojí u mě a přenechává mi ty nejlepší úkoly!
            Tedy na rozdíl od dvojčat Aby a Nailse. Ti mě moc nemusí, ale hlasování se zdrželi, protože je k tomu donutil Karl. On se znal s mými rodiči a asi jim slíbil, že mě bude opatrovat, nebo co.
            Vlastně mě pak už nemají rádi jenom Momo, Kerstyna, Stell a Puss. Takže to vychází, že na své straně mám už jen Sun, Dali a Karla. Dřív taky Bibi a Jeana, ale ty už tu nejsou, protože je to roztrhalo v Beaglassu na minovém poli. Což vede k situaci, že je to 3:7 pro mě. To není moc dobré, ale dávno bych už asi nebyla agentkou, kdyby ještě žily Kik a Jill, protože ty by na mé straně určitě nestály.
            Možná je moje IQ skutečně malé, když řeším ve smrtelně nebezpečné situaci lidi, kteří mě nemají a mají rádi.
            ,, Tak agentka, jo?‘‘ zasyčí mi u ucha Domiryn zlostný hlas a já pomyslím na Kik a Jill, že ani ony mě tak nenáviděly jako Dom. U krku se mi ocitne nůž. Velmi ostrý nůž. A pak zavřu oči, přepadnu někam do předu, zaječím a padám …




Krátka KRITIKA (od Eliz)
           Známá kritička Magdaléna Fiedlerová si pro vás připravila jako vždy prvotřídní kritiku na povídku od Veroniky Burešové s názvem Konec agentky.
    Ehm, ehm. Tato povídka by se vlastně dala napsat na tři řádky bez toho komplikovaného okecávání. Ta plytkost je až zarážející. Ovšem pokud si chcete zaručeně zpříšernit den sáhněte po Konci agentky !!! Doporučuji
Fiedlerová

2 komentáře: